KLIENT

Prihlásenie do klientskej zóny
Prihlásiť >

POŽIADAVKY

Rýchly výber >

Najnovšie ponuky (4)

Firma Advisory


Referenčný rozhovor s konateľom firmy Advisory,

ktorá ponúka právne služby cez barter.


Ako to vlastne začalo? Ako Vás napadlo bartrovať?

O bartrovom systéme som sa dozvedel v roku 2009 na základe článku v časopise Profit, na základe ktorého ma tento alternatívny spôsob obchodovania zaujal ako perspektívna nová príležitosť. Následne, po oslovení spoločnosti VOICE s.r.o. som sa hneď od prvého kontaktu stretol s veľmi profesionálne a pro-klientsky orientovaným prístupom na ich strane, v rámci ponuky obchodných príležitostí, čo ma okamžite presvedčilo, aby som sa stal klientom.


Ako dlho ste už v bartri?

Členom bartrového systému som sa stal približne po prvom roku fungovania nezávislej poradenskej činnosti niekedy v roku 2009, práve keď vrcholila kríza, aj naši dovtedajší klienti museli robiť viaceré opatrenia, pričom v takých prípadoch sa často redukujú práve náklady nepriame, kam patria aj poradenské služby.

Vedel som, že je potrebné klientom ponúknuť iné výhody, k čomu barter prišiel obzvlášť vhod a mnoho klientov tak môže využiť zase svoje prostriedky viazané v bartroch práve na moje služby, čo klienti ocenili.

Zároveň som však rátal s tým, že možnosť platiť bartrom namiesto peňazí, bude výhodná vždy, bez ohľadu na to, či je kríza alebo blahobyt, preto som predpokladal, že prvotná investícia sa mi vráti rýchlo a jej efekt bude dlhodobý.

Po ďalšie, v mojej oblasti, a zrejme všade, platí, že kontakty sú na nezaplatenie, pričom bartrový systém mi priniesol mnohé, ktoré sa v horizonte viacerých rokov rozvili do dlhodobej spolupráce. Následne, tieto referencie, na ktorých si bartrový systém zakladá, mohli iným klientom predstaviť našu spoločnosť a dostať ju do ich povedomia.


Je záujem o Vaše služby v bartrovom systéme? Aké služby ponúkate do bartrového systému?

Čo si myslíte, ktorá z Vašich služieb je pre klientov bartrového systému zaujímavá?

Poradenské služby nie sú typom služieb, ktoré každá firma musí mať zabezpečené vždy, ako nevyhnutnú súčasť pravidelných fixných nákladov na svoje podnikanie – ich potreba je individuálna pre každú firmu, niektoré ich využívajú niekoľkokrát mesačne, iné kvartálne či čo i len raz ročne. Avšak, v „živote“ firmy často dochádza k situáciám, kedy je dobré mať „po ruke“ partnera, ktorému v tejto oblasti môžete dôverovať.

Oslovenie profesionálneho poradcu je doslova ziskom pre spoločnosť, ktorý šetrí čas aj peniaze a spoločnosti prináša nové podnikateľské možnosti - napr. v rámci zakladania, zmien a správy spoločností, vieme poskytnúť klientom všetky služby „na kľúč“ a vďaka tomu, že vieme eliminovať náklady, to klientov dokonca vyjde lacnejšie, než ak by si to realizovali sami.

V iných prípadoch dokonca môžu tieto služby pomôcť predísť riziku či dokonca ochrániť spoločnosť - napr. včasné zabezpečenie plnenia povinností svojich partnerov, prípadne efektívne vymáhanie pohľadávok voči dlžníkom, odberateľom, môže firmu častokrát ochrániť pred problémom s cash-flow, druhotnou platobnou neschopnosťou a pod.

Ak si podnikateľ porovná prínos v podobe zisku z nových príležitostí, šetrenia peňazí či ich vymoženia, alebo v podobe bezpečnosti svojich obchodov, náklady na poradenské služby sú v pomere k tomu skutočne zanedbateľné. Vždy je teda lepšie sa poradiť.


Ako ste použil zarobené bartrové prostriedky?

Čo plánujete v budúcnosti nakupovať cez barter?

I keď podnikanie v našej oblasti – t.j. v poradenských službách, nie je založené na kúpe a predaji tovaru, materiálu, investíciách do zariadení a techniky a pod., výhodou bartra je predovšetkým rozmanitosť ponúk, ktoré, ako pozerám, stále pribúdajú a preto viem, že priebežne môžem využívať svoje prostriedky rôznymi smermi, a to tak v podnikateľskom ako aj súkromnom sektore – doposiaľ sme využili viackrát stavebné práce, interiérové práce a dodávky nábytkov či kancelárskych zariadení, vždy k spokojnosti.

Vítame tiež, že systém je kontrolovaný, založený na referenciách, partneri sa navzájom poznajú cez svojich poradcov, t.j. je to iné, ako obchodovať s niekým cudzím, neprevereným - dokonca z mojich skúseností, aj celkový prístup dodávateľov k zákazke bol o to lepší. Každý si je vedomý, že predsa ani prevádzkovateľ systému VOICE by neodporúčal vo svojom systéme nekvalitných resp. nezodpovedných partnerov, čo je záväzok dôvery, na základe ktorého viem, že obchodujem s preverenými partnermi na základe referencií a preto je tam aj o to vyššia spoľahlivosť, než je na trhu bežné.

Zároveň, okrem vlastných obchodov s použitím bartrov, je tu variabilita možností v tom smere, že za získané prostriedky je tiež možné ďalej nakupovať tovary od členov bartrového systému a predávať ich napríklad iným subjektom mimo barter, čím sa dá využiť výhoda členstva a taktiež premeniť tieto prostriedky na peniaze. Po ďalšie, bartrové prostriedky vnímam ako určitú nadhodnotu oproti bežnej produkcii spoločnosti, ktorú mam uloženú bokom a ktorú viem použiť v prípade výhodnej obchodnej príležitosti, nevnímam to ako niečo, čo by som potreboval hneď speňažiť.


Komunikujete denne s veľa podnikateľmi, často im pomáhate riešiť rôzne problémy. Aký je Váš názor na fungovanie bartra v tejto dobe?

Barter vnímam ako alternatívu k bežnému obchodnému styku, svoje miesto v podnikateľskom prostredí si však určite upevní úmerne s tým, ako rastie a bude rásť portfólio toho, čo vie ponúknuť. Ak firma dokáže zarobiť viac tým, že časť tovarov alebo služieb vie vybartrovať a následne aj má príležitosť, ako ich zameniť za iné tovary alebo služby, je pre ňu dobrou motiváciou sa do toho pustiť. Posledné roky určite vedú k tomu, aby boli rozvíjané aj iné než tradičné možnosti obchodovania, t.j. výmena tovaru za peniaze. Viacstranný barter je vhodným príkladom na to, ako je možné od svojho podnikania získať viac bez nejakých väčších investícií.